Jak długo trwa zlecenie w Niemczech?
Podopieczni to osoby starsze, które nie lubią częstych zmian. Biorąc pod uwagę ich oczekiwania na naszej stronie internetowej oferujemy kontrakty obejmujące średnio 2 miesiące pracy w Niemczech. Nie oznacza to jednak, że długości poszczególnych umów nie można negocjować. Podczas rozmowy z naszymi pracownikami można wskazać, że chcemy dany kontrakt skrócić lub skorzystać z formy umów miesięcznych. Zdarza się też praca na zastępstwa, zlecenia na krótkie okresy (nawet 2-4 tygodnie). Pierwszeństwo w otrzymaniu takich ofert mają opiekunowie, którzy posiadają co najmniej 6-miesięczny staż współpracy z naszą firmą.
Czy oferujecie opiekunom dodatkowe bonusy finansowe?
Tak, przede wszystkim są to premie za pracę w wakacje oraz święta. Podejmując pracę w Niemczech w okresie wielkanocnym możesz zyskać dodatkowe 255 euro brutto, za pracę w trzy świąteczne dni – Wielki Piątek, niedzielę i poniedziałek wielkanocny. Ponadto każdej osobie, która zdecyduje się wyjechać na zlecenie w okresie bożonarodzeniowym, gwarantujemy dodatkowe bonusy finansowe – po 85 euro brutto za pracę w Wigilię, pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok, czyli łącznie 340 EUR brutto. Obie premie świąteczne (wielkanocna i bożonarodzeniowa) są częścią naszej umowy z opiekunką.
Dodatkowo w każdym roku oferujemy premię za pracę w wakacje. Jej wysokość i warunki są zmienne. Ostatnio opiekunka mogła otrzymać premię w wysokości 150 euro netto – za 60 dni pracy w okresie od 1 czerwca do 30 września lub 250 euro netto – za 90 dni pracy w tym samym przedziale czasowym. W obu przypadkach jedna z umów musiała obejmować co najmniej 35 dni pracy w Niemczech.
Stale współpracującym z nami opiekunkom, które chcę dodatkowo zarobić, oferujemy także możliwość skorzystania z programu poleceń. Twoje zarobki wzrosną, jeśli osoba polecona do pracy wyjedzie na zlecenie w Niemczech na co najmniej 60 dni.
Zabrakło mi materiałów promocyjnych (np. ulotek), gdzie mam się zgłosić?
Zadzwoń lub napisz maila do wybranego biura lub pracownika CareWork. Informacja o zapotrzebowaniu zostanie przekazana osobie odpowiedzialnej za materiały promocyjne.
Czy mogę zgłosić do ubezpieczenia dzieci i męża?
Opiekunki CareWork pracują nie tylko w Niemczech, ale także w Polsce, w ramach odrębnych umów zleceń. Dzięki temu zachowana jest ciągłość pracy, stały doch&oacutd oraz kontynuacja ubezpieczenia zdrowotnego. Dzięki ciągłości ubezpieczenia zdrowotnego opiekunki spełniające warunki ustawowe mogą zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego także uprawnionych członków rodziny. Zgłoś chęć współubezpieczenia członków rodziny w kwestionariuszu osobowym lub skontaktuj się z działem kadr (oddział w Gliwicach, tel. 61 662 10 81 lub 82). Potrzebne będą numery PESEL osób, które mają być objęte ubezpieczeniem.
Co z ubezpieczeniem w Polsce? Otrzymam książeczkę zdrowia?
Działamy zgodnie z przepisami unijnymi w zakresie oddelegowania do pracy w Niemczech. W trakcie pobytu w Polsce opiekunowie są nadal ubezpieczeni, ponieważ wykonują pracę naprzemienną na naszą rzecz zgodnie z umową. Książeczek zdrowia nie wydaje się od czasu wprowadzenia Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorcy (tzw. sytemu eWUŚ). Nie musisz udowadniać, że jesteś ubezpieczony/ubezpieczona – jednostka medyczna udzielająca pomocy na podstawie numeru PESEL sama musi sprawdzać, czy jesteś uprawniony do bezpłatnej opieki zdrowotnej.
Kiedy mogę wnioskować o zaliczkę?
W trakcie zlecenia możesz w każdej chwili wystąpić z wnioskiem o zaliczkę na poczet wynagrodzenia, zgłaszając taką potrzebę telefonicznie lub wysyłając e-mail do pracownika prowadzącego Twój wyjazd (adresy e-mail znajdziesz na teczce, w której otrzymałeś dokumenty lub na naszej stronie internetowej: www.carework.pl).
Nie mam przy sobie karty EKUZ albo mam kartę, ale nie mogę znaleźć w okolicy lekarza z państwowej kasy chorych, co zrobić?
Nie martw się, zadzwoń do nas, pomożemy Ci zorganizować wizytę lekarską w taki sposób, żeby nie trzeba było za nią płacić. W razie potrzeby, pomożemy wypełnić wniosek do NFZ o zwrot nakładów poniesionych na leczenie.
Potrzebuję zaświadczenia do kredytu, druk RP-7 do emerytury, gdzie mam się zgłosić?
Wszelkie zaświadczenia i druki związane z umową wydaje Dział Kadr w Gliwicach. Kontakt telefoniczny: 61 662 10 81 lub 82, adres: 44-100 Gliwice, ul. Dolnych Wałów 9.
Gdzie uzyskam pomoc po godzinach pracy biura?
Dzwoniąc pod numer telefonu alarmowego: 00 48 694 400 834. Pamiętaj jednak, że jest to numer alarmowy i nie dzwoń w sprawach, które mogą być załatwione w normalnych godzinach pracy.
W jakich godzinach mogę dzwonić do biura?
Biuro w Poznaniu jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 8:00-18:00 i w piątki w godz. 8:00-17:00. Pozostałe biura pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.
Ze wszystkimi biurami można skontaktować się pod jednym numerem telefonu: +48 61 662 10 81 lub 82.
Czy jestem ubezpieczony podczas pracy w Niemczech? Kiedy otrzymam kartę EKUZ?
Wszyscy współpracujący z nami opiekunowie są ubezpieczeni w polskim systemie ubezpieczenia społecznego. Na terenie RFN przysługują im takie same bezpłatne świadczenia, jak obywatelom Niemiec. Kartę EKUZ otrzymują na okres 1 roku od dnia zawarcia z nami umowy. Procedura poświadczenia formularza A1 w ZUS, który jest niezbędny do złożenia wniosku o kartę EKUZ, trwa do kilku tygodni. Brak karty EKUZ przy sobie nie oznacza, że nie można korzystać z bezpłatnej opieki medycznej w Niemczech. W nagłych przypadkach stosuje się certyfikat tymczasowy zastępujący kartę EKUZ.
Czy muszę sam szukać zmiennika?
Absolutnie nie. Nasza firma nie jest pośrednikiem. Świadczymy usługi opiekuńcze na rzecz osób starszych i dbamy o utrzymanie odpowiedniego poziomu zatrudnienia. Zapewnienie ciągłości opieki jest naszym zadaniem i nie przerzucamy tego obowiązku na współpracowników.
Czy muszę przyjechać podpisać umowę do firmy?
Nie, nie zawsze, ale zachęcamy, aby pierwszą umowę podpisać w naszym oddziale, ponieważ zależy nam, aby poznać osobiście naszych współpracowników. Buduje to relacje i ułatwia pracę obu stronom. Zwracamy koszty dojazdu środkami komunikacji publicznej. Do kandydatów, którzy mają już uzgodniony kontrakt, ale mają za daleko do naszego oddziału, z pierwszą umową przyjedzie nasz przedstawiciel.
W jakiej walucie otrzymam wypłatę i kiedy? Czy mogę dostawać wynagrodzenie w EUR?
W umowach kwota wynagrodzenia określana jest w walucie EUR. Wypłata może być przesłana na konto w euro lub w złotówkach. Decyzję o wyborze waluty podejmuje opiekun. Jeżeli zdecyduje się na złotówki, do przeliczenia EUR na PLN przyjmujemy średni kurs euro z tabeli A NBP z ostatniego dnia miesiąca, za który należne jest wynagrodzenie. Naliczenia płac i przelewy realizujemy maksymalnie do 10 dnia następnego miesiąca po zakończeniu zlecenia. Jeżeli opiekun potrzebuje zaliczki przed wypłatą, jest to możliwe.
Czy będę miał odprowadzone składki?
Opłacamy składki do ZUS wg Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Oznacza to objęcie ubezpieczeniem emerytalnym, rentowym, zdrowotnym i wypadkowym. Odprowadzenia składki wypadkowej oznacza, że w razie wypadku przy pracy (zarówno w ramach pracy w Niemczech, jak i podczas wykonywania obowiązków wynikających z umowy obejmującej pracę w Polsce), opiekunka może korzystać z zasiłków chorobowych.
Co więcej, podczas podpisywania umowy opiekunka każdorazowo może zdecydować, czy chce, aby opłacać dla niej dobrowolną składkę chorobową. Koszty składki ponosi CareWork, opiekunka nic nie dokłada. Dzięki składce chorobowej, w razie choroby zarówno w Polsce, jak i w Niemczech, Opiekunka może korzystać z zasiłku chorobowego, zgodnie z przepisami ZUS, czyli z tzw. płatnego L4.
Warto także wspomnieć, że współpracujące z CareWork Opiekunki mogą dobrowolnie przystąpić do Pracowniczych Planów Kapitałowych, które pozwalają na dodatkowe odkładanie pieniędzy na przyszłą emeryturę. Co ważne, koszty oszczędności emerytalnych ponosi nie tylko opiekunka – pracodawca dokłada do PPK swoją część.
Ile mogę zarobić w pracy w opiece?
Wynagrodzenie zależy głównie od stopnia trudności zlecenia oraz znajomości języka niemieckiego. Najniższe oferowane przez nas stawki miesięczne „na rękę” wynoszą 1500 euro. Osoby wybierające trudniejsze zlecenia oraz z bardzo dobrą znajomością języka niemieckiego mogą liczyć na wyższe zarobki, nawet 1900 euro miesięcznie.
Dodatkową możliwością oferowaną przez CareWork jest kontrakt w oparciu o własną działalność gospodarczą – Gewerbe. Jeśli wybierasz pracę na niemieckich warunkach możesz zarobić nawet 2200 euro.
Jakie są dodatkowe korzyści ze współpracy z CareWork?
Poza bonusami finansowymi naszym opiekunom oferujemy także korzyści pozafinansowe. Najważniejszą z nich jest udział w programie lojalnościowym „Pomagaj - Korzystaj”, który umożliwia: gromadzenie punktów, naukę języka niemieckiego, udział w szkoleniach zawodowych oraz wymianę zebranych punktów na atrakcyjne nagrody.
Opiekunom CareWork oferujemy także możliwość przystąpienia (na atrakcyjnych warunkach) do prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego PZU U LEKARZA. Pakiet obejmuje konsultacje z lekarzami pierwszego kontaktu, dostęp bez skierowania do wybranych specjalistów, a także szeroki zakres badań diagnostycznych i zabiegów ambulatoryjnych.
Jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna?
W trakcie rozmowy zweryfikujemy znajomość języka niemieckiego oraz doświadczenie w opiece. Postaramy się poznać Twoje usposobienie i charakter. Te informacje są niezbędne do znalezienia najbardziej odpowiedniej dla Ciebie pracy w Niemczech.
Jak długo będę czekać na ofertę pracy w Niemczech?
Najszybciej na pracę, jako opiekun osoby starszej w Niemczech, mogą liczyć osoby znające w stopniu średnim i dobrym język niemiecki oraz niemające przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania tego rodzaju pracy. Ważne są dla nas doświadczenie i umiejętności opiekunki, jednak niemieckie rodziny na pierwszym miejscu wśród kryteriów doboru stawiają stopień znajomości języka niemieckiego. Dlatego, jeżeli znasz język niemiecki w stopniu co najmniej średnim, masz duże szanse na znalezienie odpowiedniej dla siebie pracy. Zapewniamy, że zgłoszenia wszystkich kandydatów rejestrujemy w bazie danych i starannie monitorujemy je pod kątem doboru ofert pracy zgodnych z oczekiwaniami opiekunów. Jeżeli mamy dopasowane oferty, przedstawiamy je niezwłocznie – nawet w dniu zgłoszenia się kandydata do pracy.
Czy otrzymam pracę bez znajomości języka niemieckiego?
Niestety, oferty pracy bez znajomości języka niemieckiego zdarzają się rzadko. Łatwiej zdobyć pracę, jeżeli opanuje się język w stopniu podstawowym. Dodatkowo znajomość języka niesie za sobą szereg wymiernych korzyści (np. wyższe wynagrodzenie). Nie oznacza to jednak, że oferty bez języka nie pojawiają się wcale. Musisz jednak liczyć się z dłuższym okresem oczekiwania na propozycję pracy. Ofertę bez języka najłatwiej znaleźć w tych okresach, kiedy stali opiekunowie chcą skorzystać z urlopu, czyli w wakacje lub święta. Atutem dla osób bez języka będzie rozpoczęcie nauki lub umiejętność korzystania z translatora.
Jeśli nie znasz języka niemieckiego, zgłoś się do nas i zapytaj o kurs językowy. Pomożemy Ci w nauce! Oferujemy zarówno stacjonarne kursy doszkalające, jak i możliwość bezpłatnego korzystania z kompleksowego kursu do nauki on-line.
Czy mogę wybrać rejon Niemiec, w którym chcę pracować?
Tak, można określić nawet miasto, w którym chce się podjąć pracę, ponieważ otrzymujemy oferty od klientów z terenu całych Niemiec. Wiąże się to czasami z wydłużonym czasem oczekiwania na zlecenie, ponieważ nie zawsze w dogodnym dla opiekuna czasie dostępne są oferty w wybranym mieście.
Czy mogę wybrać terminy, w których chcę pracować?
Tak. Już na etapie rekrutacji pytamy, w jakim terminie kandydat chce podjąć pracę i na jak długo. Osoby, z którymi podpisujemy umowy, określają swoją dyspozycyjność, a my staramy się dopasować oferty pracy. Niestety, nie zawsze jesteśmy w stanie spełnić wszystkie oczekiwania naszych współpracowników. Proponowane zlecenia wynikają przede wszystkim z możliwości rynku pracy, a więc zależą również od terminów określonych przez klientów.
Dostosujemy się do Ciebie